いま再び脚光を浴びる「ピクチャーズ・ジェネレーション」とは

  • 同窓会 2016年12月10日、「ピクチャーズ・ ジェネレーション」の主要メンバーのうちの十数人が、T マガジンの撮影のため、ニューヨークに集まった PORTRAIT BY JASON SCHMIDT, SET DESIGN: JILL NICHOLLS

  • シンディ・シャーマン《無題66番》1980年 CINDY SHERMAN, ‘‘UNTITLED #66,’’ 1980, CHROMOGENIC COLOR PRINT, 16 IN. X 24 IN., COURTESY OF THE ARTIST AND METRO PICTURES

  • (写真左)ナンシー・ドゥワイヤー《ヨガ・ウーマン》1982年 NANCY DWYER, ‘‘YOGA WOMAN,‘‘ 1982, 60 IN. X 48 IN., COURTESY SANDRA GERING INC(写真右)ジョン・ミラー《無題》1984年 JOHN MILLER, ‘‘UNTITLED,’’ 1983, ACRYLIC ON CANVAS, 28 IN. X 22 IN., COURTESY OF THE ARTIST AND METRO PICTURES

  • (写真上)ルイーズ・ロウラー《なぜ今、写真なのか》1981年 LOUISE LAWLER, ’’WHY PICTURES NOW,’’ 1981, BLACK-AND-WHITE PHOTOGRAPH, 3 IN. X 6 IN., COURTESY OF THE ARTIST AND METRO PICTURES(写真下)シェリー・レヴィン《ウォーカー・エヴァンズのあとに:4》1981年 SHERRIE LEVINE, ‘‘AFTER WALKER EVANS: 4,’’ 1981, GELATIN SILVER PRINT, COURTESY DAVID ZWIRNER, NEW YORK/LONDON AND JABLONKA GALERIE, COLOGNE © THE METROPOLITAN MUSEUM OF ART/ART RESOURCE, NY

  • (写真上)ロバート・ロンゴ作、グレン・ブランカのアルバム『ジ・アセンション』のジャケット作品 1981年 © & ®1981 GLENN BRANCA; LOUISE LAWLER, ’’WHY PICTURES NOW,’’ 1981, BLACK-AND-WHITE PHOTOGRAPH, 3 IN. X 6 IN., COURTESY OF THE ARTIST AND METRO PICTURES(写真下)トロイ・ブラウンタッチ《床板》1984年 TROY BRAUNTUCH, ‘‘FLOOR BOARDS,’’ 1984, PASTEL AND CONTE ON COTTON, 108 IN. X 144 IN., COURTESY OF THE ARTIST AND PETZEL, NEW YORK

  • ローリー・シモンズ《ブラザーズ/ノー・ホライズン》1979年 LAURIE SIMMONS, ‘‘BROTHERS/NO HORIZON,’’ 1979, CIBACHROME, 5 IN. X 7 1/4 IN. COURTESY LAURIE SIMMONS AND SALON 94

  • (写真上)ウォルター・ロビンソン《The Eager Ones》1979年 WALTER ROBINSON, ‘‘THE EAGER ONES,‘‘ 1979, ACRYLIC ON MASONITE, 21 IN. X 18 IN., COURTESY OF JEFFREY DEITCH(写真下)リチャード・プリンス《無題(カウボーイ)》1989年 RICHARD PRINCE, ‘‘UNTITLED (COWBOY),’’ 1989, 50 IN. X 70 IN., © RICHARD PRINCE AND © THE METROPOLITAN MUSEUM OF ART. IMAGE SOURCE: ART RESOURCE, NY; COURTESY OF GAGOSIAN GALLERY, NY

  • (写真左)バーバラ・クルーガー《無題(あなたはあなた自身ではない)》1981年 BARBARA KRUGER, ‘‘UNTITLED (YOU ARE NOT YOURSELF),’’ PHOTOGRAPH, 1982, COURTESY OF THE ARTIST(写真右)ロバート・ロンゴ《無題(街の男たち)》1979年 ROBERT LONGO, ‘‘UNTITLED (MEN IN THE CITIES),‘‘ 1981, CHARCOAL AND GRAPHITE ON PAPER, 96 IN. X 60 IN., COURTESY OF THE ARTIST AND METRO PICTURES

  • 写真上)ポール・マクマホン《よい一日を》1977年 PAUL MCMAHON, ‘‘HAVE A NICE DAY,’’ INK ON PHOTOGRAPH, 11 IN. X 14 IN., © PAUL MCMAHON 1977 ALL RIGHTS RESERVED(写真下)ジェームズ・ウェリング《LA-C 135》1978年 JAMES WELLING, ’’LA-C 135,’’ 1978, FROM LOS ANGELES ARCHITECTURE AND PORTRAITS, 1976-78, COURTESY OF THE ARTIST AND DAVID ZWIRNER, NEW YORK/LONDON

The New York Times Style Magazine

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